Touren

24 september 2015 - Tabanan, Indonesië

Vandaag was een speciale dag, het is vandaag de sterfdag van Anouschka haar oma.. Lastig genoeg dus we hadden besloten er een gezellige dag van te maken!

Het was behoorlijk vroeg, om half 6 was ik al wakker, ze begonnen te zingen in de moskee vanwege een offer feest… Om 9:00 uur vertrokken we, samen op de scooter zoals altijd haha.

Als eerste gingen we naar Jatiluwih, dat zijn rijstvelden in midden Bali. Het was ongeveer 1,5 uur rijden, een behoorlijk stukje, we voelen onze billen nu wel… Maar wat was het het waard, wat een geweldig uitzicht. Zo groot en zo groen, op de achtergrond zag je hoge bergen. De wegen waren ook behoorlijk stijl.

Na de rijstvelden hadden we het plan om naar hot springs te gaan… We zijn er gekomen maar het heeft wel even geduurd.. We hebben maar liefst 3 uur rondgereden voor we het eindelijk vonden. Aan verschillende mensen vroegen we de weg maar eigenlijk niemand wist de weg. Totdat we een man tegen kwamen en die vroeg where are you looking for? Hij heeft ons naar een bord gebracht en vertelde dat Yeh Panas, hot springs betekent. Vanaf toen dachten we oh makkelijk, we volgen de borden en dan komen we er wel maar nee hoor, na een half uur waren we er nog niet, het leek zo dichtbij.. Wij weer aan mensen vragen, hadden we weer is een afslag gemist.. Ineens zag ik het, keihard gillen natuurlijk, aaaaah Anous, daar daar, ik heb het gevonden! Wat waren we blij haha. Omdat het vandaag een nationale feestdag is was bijna iedereen vrij. Dat was goed te merken ook, we waren de enige toeristen, verder alleen maar Indonesiërs, op zich heel leuk om mee te maken, maar wij wilden ook zwemmen.. Dat hebben we toch maar niet gedaan, we zagen niemand in bikini, iedereen had een shirt aan, we voelden ons aardig ongemakkelijk. We hebben wel heerlijk zitten kletsen en we hebben genoten van het uitzicht. 3 uur rond rijden is lang, maar je ziet zoveel mooie dingen dat het hier totaal niet erg is.

Na de hot springs besloten we om naar huis te gaan, dat was nog weer een uur rijden. Het ging nog aardig snel, ineens herkende we de weg weer. Toen hebben we heel even op bed gelegen, het is aardig vermoeiend zo'n hele dag, en we zijn net terug van een heerlijke maaltijd. We hebben gegeten bij Wacko, een burger restaurant. Wat een leuke tent was dat zeg, een echte aanrader. Niet al te duur en zo lekker! Ik had een burger met onion rings, gebakken ei, kip, sla, tomaat, komkommer en ja mam let op, BIETJES!! Ben je niet trots op me?! Het was nog lekker ook..

Nu is het tijd om te slapen, morgen weer een nieuwe dag.

Tot snel allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvon Jonkers:
    24 september 2015
    Wat een leuk verhaal. Goed dat jullie er zo'n speciale dag van hebben gemaakt. En Dieke wat fijn dat je de beetjes lekker vond, mijn favo groente. Gaan we het vaker eten als jij terug bent. Ik ga nu de foto's bekijken. Tot gauw kusssssss
  2. Mark:
    24 september 2015
    Ik heb voorJoyce ook maar weer eens bietjes gemaakt. Lekker hoor!
  3. Mamma Linda:
    25 september 2015
    leuk Dieke, fijn dat je met Anouschka er zo'n mooie dag van hebt gemaakt, dat doet mij en haar heel goed! wat een avontuur vandaag weer hebben jullie meegemaakt. wel een eind rijden maar dan heb je ook wat.
    Geniet er maar van en succ6 met jullie stageopdrachten. Liefs, Linda