Drukke week

9 november 2015 - Denpasar, Indonesië

Oeps, het blijft lastig.. Alweer meer dan een week voorbij. Niet te geloven. Ik zit ook alweer een week in mijn heerlijke nieuwe huisje, wat is het hier toch genieten. Elke dag lekker buiten ontbijten (muesli en yoghurt, eindelijk!!), baantjes zwemmen en vooral genieten van het lekkere weer. Zo blij dat ik niet meer de hele dag binnen op bed hoef te zitten want dat is zo zonde van mijn tijd hier.

Vorige week maandag had ik een skype gesprek met school over mijn afgelopen periode. Het was een goed gesprek. Ze merkte dat ik nog steeds heel erg enthousiast ben, dat is toch altijd fijn. Ik heb ook mijn eerste stage verslag ingeleverd, hier heb ik nog geen feedback op gekregen. Hoop dat deze word goedgekeurd.

Op dinsdag hadden we echt een relax dagje. Overdag zijn we naar Think Pink Nails geweest, dat is een nagelsalon, goed en niet duur! Echt zo fijn als je voeten dan heerlijk gemasseerd worden en alles er weer mooi uitziet. Het ultieme relaxen kan daar! In de avond zijn we gaan shoppen bij de Beachwalk in Kuta. De vorige keer waren we hier goed geslaagd maar dat viel dit keer behoorlijk tegen.. Er waren allemaal winterkleren, dat vonden we toch op zijn minst heel raar, het wordt namelijk met de dag heter hier. Uiteindelijk heb ik 1 shirtje gekocht, kan natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan. Eenmaal thuis dronken we nog lekker een wijntje. Dat is hier best duur maar voor een keertje vonden we dat het mocht!

Dit weekend ben ik ook behoorlijk druk geweest voor het evenement aanstaande zondag. Afgelopen vrijdag ging de wekker om 9:00, dat is voor ons doen hier heel erg vroeg. Ik ging Yulia ophalen zodat we daarna de auto van haar vriend konden ophalen om die vervolgens voor een dag te lenen. We moesten die dag namelijk naar Uluwatu. De flyers, banners en posters brengen naar Single Fin, dat is een cafe/club aan het strand. Echt super mooi. Hier hebben we ook nog gezellig wat gedronken en genoten van het uitzicht. Aan het einde van de dag hadden we een meeting met Jeffrey, dat is een vriend van Yulia. Zij had ons afgezet bij een warung en bracht toen zelf de auto weer weg. Al met al duurde dat echt super lang. Ik denk dat we wel 2 uur hebben zitten wachten totdat ze weer terug was. Het personeel bij de warung was bezig met zakjes vouwen en nieten waar ze de ayam (kip) in doen. Ik wilde mijn tijd nuttig besteden dus uiteindelijk hebben we ze geholpen. Ze vonden het geweldig dat we hielpen. Goede daad voor die dag was weer verricht. Zo'n leuke en grappige ervaring. Zaten we dan, twee hollandse meiden in een warung met alleen maar indo's haha. Iedereen moest wel lachen. Toen Yulia er eenmaal was waren wij er toch wel klaar mee. We zijn onderweg nog even wat gaan eten bij ons nieuwe favoriete eettentje en daarna reden we naar huis. Eenmaal thuis gingen we nog weer even skypen met school. Dit keer met alle studenten. Daar was namelijk een terugkomdag. Toch leuk om iedereen weer even te zien. Voelde echt alsof we er toch een beetje bij waren.

Voor zaterdag had Yulia weer een auto gehuurd. In de ochtend zijn we gaan shoppen voor haar nieuwe villa, was super gezellig. Na het shoppen gingen we naar Echo beach om ook daar flyers, banners etc te brengen. Het gaat allemaal op zijn Balinees dus dat duurde ook weer behoorlijk lang, gelukkig is het altijd gezellig. Toen we daar weg wilden gaan liepen er twee jongens op straat, Yulia was zo gek om te vragen waar ze heen moesten en uiteindelijk zaten ze bij ons in de auto. Geweldig. Het waren 2 Italiaanse jongens. De rit duurde super lang omdat we overal weer stopte en er verschillende dingen tussendoor kwamen maar het was super gezellig. Yulia is gek, maar zo leuk om mee samen te werken en dingen te doen.

Gister hadden we een cultureel dagje. Yulia had nog steeds de auto dus samen met haar zijn we meer naar het noorden afgereisd. Zij weet natuurlijk alle leuke plekjes hier op het eiland. We zijn naar Bedugul geweest, dit is een plaats midden in de bergen. Het was daar daarom heerlijk fris, was wel lekker voor een dagje. Als je tussen de bergen rijd kom je lang 2 verschillende meren. Aan het eerste meer ligt een hele tempel, Pura Ulundanu Beratan, echt weer prachtig om te zien. Natuurlijk heb ik weer veel foto's gemaakt. Na deze tempel reden we nog verder door. Boven op de berg hebben we heerlijk gefrituurde banaan gegeten met kaas en chocolade, jummie. Dat was een goeie pitstop, het uitzicht was namelijk geweldig. Yulia wilde ons ook nog de Git-Git watervallen laten zien. We waren zo laat dat er geen enkele toerist te bekennen was. Ook wel is leuk om ergens helemaal alleen te zijn zonder andere mensen. Het was super mooi en veel natuur, leek wel alsof ik in de jungle was. Echt genoten. Op de weg terug gingen we nog even langs de Balineese vader van Yulia, dit is niet haar echte vader maar haar vader in dit land. Snapte niet zo goed wat ze er mee bedoelde. Hij is een belangrijke man in dit land. Was dan ook heel bijzonder om daar te zijn. Het was een klein soort van dorpje met veel kinderen en ook oudere mensen. We kregen heerlijke thee aangeboden en hebben wat zitten kletsen. Dat ging nog behoorlijk lastig want ze konden niet echt engels. Wel mooi hoe je dan toch kan communiceren met handen en voeten. Het was een hele bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten. We hebben de dag afgesloten met een lekkere pizza bij de Pizza Hut. Hier waren Anouschka en ik nog nooit geweest maar toen de pizza op was zeiden we meteen, oke hier gaan we heel snel weer heen! Het was ZO lekker. Om 23:30 waren we dan eindelijk thuis, het was een hele lange dag maar ik heb weer mooie dingen gezien en meegemaakt. Dit wil je als je op Bali bent!

Vandaag was weer een iets rustigere dag. Wel weer vroeg wakker. We hebben namelijk buren die nogal lawaaierig zijn.. In de avond en in de ochtend. Ze zitten ook gewoon voor onze deur en laten al hun zooi liggen. Vanavond misschien toch even iets van zeggen. Verder hebben we net even boodschappen gedaan en heb ik weer heerlijk baantjes gezwommen. Het is hier nu alweer 16:00. We gaan zien wat de avond brengt.

Tot snel allemaal!

Dikke kus en knuffel vanuit het verre Bali

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Richard Jonkers:
    9 november 2015
    Xhoi Dieke, weer een gezellig verhaal om te lezen.
    Ik hoop dat het voor komend weekend wat wordt, dat er ook mensen komen.
    We zijn zaterdag naar oma geweest, Wouter was ook mee, maar had daar niet zoveel. Vond het al erg lief dat hij mee was geweest.
    Hier gaat de temperatuur ook nog niet zo dalen, wel vreemd.
    Groetjes uit Tilburg
  2. Margreeth van Ingen:
    Ha Dieke,
    Wat een heerlijk verhaal weer en wat maak je een leuke tijd mee.
    Zoveel mooie dingen te zien, mensen te ontmoeten. Lekkere dingen eten, drankjes drinken .
    Ik zie het voor me!! Het is een prachtig eiland. Fijn dat je nu een goed onderkomen hebt waar je met plezier kan wonen. Met je stage gaat het zo te lezen ook goed en nu nog twee weken en dan is het zover... Nou lieve Dieke ik lijk weer uit naar je volgende verslag . Liefs van ons allemaal.❤️❤️❤️
  3. Yvon Jonkers:
    9 november 2015
    Ha schat, wat kun je toch lekker beeldend schrijven, het is of we er zelf bij zijn. Super dat Yulia jullie zoveel van het eiland laat zien, en vooral plekjes waar je anders niet zo snel zult komen. Thee drinken bij indonesische mensen vonden papa en ik ook zo bijzonder. De mensen waar wij toen waren spraken nog neen beetje Nederlands, maar ja dat is 25 jaar geleden, die oude mannetjes leven natuurlijk helemaal niet meer. Ik tel de dagen af en dan ga je Karin en mij vanalles laten zien. Zoveel zin in. Kussssss
  4. Yvon Jonkers:
    9 november 2015
    Ennnuh Diek als wij er zijn gaan we NIET naar de Pizza Hut hoor. Ik wil alleen maar heerlijk indonesisch eten... ZOOOO LEKKKKEEEERRR hihi
  5. Kitty:
    14 november 2015
    Hallo Dieke, wat een prachtverhalen schrijf je en wat maak je veel mee, fantastisch hoor. Fijn dat je verhuisd bent en dat je het op die nieuwe plek zo naar je zin hebt. Nog even en krijg je 'logees'. Wat zal het heerlijk zijn om je mam en Karin weer te zien en te knuffelen! Leuk dat je nu zelf ook een beetje de weg weet daar, kun je ze alle mooie plekken laten zien.
    Heel veel succes en plezier met het evenement morgen. 'We Love Sundays', klinkt heel leuk!
    Dikke kus vanuit Delft X