Toerist uithangen

1 september 2015 - Ubud, Indonesië

Wat heb ik weer een paar ongelofelijk leuke dagen gehad. Heb echt weer zo genoten.

Zondag ben ik samen met Anouschka rond een uur of 16:00 richting Tanah Lot gereden. Dat is een tempel hier vlakbij. Tanah Lot betekent rots in de branding. Het was er zelf niet heel groot dus ook niet heel bijzonder. Wij zijn expres aan het eind van de dag gegaan zodat we daar de zonsondergang zouden kunnen zien. En dat is gelukt, dat was zo'n bijzonder gezicht. Je zag de zon echt zakken, het ging zo snel. We hebben daar nog even heerlijk iets gegeten en zijn daarna weer naar huis gegaan. Precies een mooi uitje voor het einde van de dag.

Gister heb ik ook heel veel gezien. Ik ben samen met Monique en Anouschka naar Ubud geweest. Dat is vanaf hier (Canggu) ongeveer een uurtje rijden. Als eerste gingen we naar een kleine tempel, die kwamen we tegen terwijl we door Jl Raya Ubud liepen. De hoofdstraat daar. We waren alleen helemaal vergeten dat we geen blote schouders mochten en we hadden geen t-shirt mee.. Na een uur zoeken hadden we alle drie eindelijk iets gevonden. Ik had een heel gek doorschijnend vestje/blousje. Ga het nooit meer dragen maar vond het wel heel leuk voor daar, alle Balinese vrouwtjes dragen dat hier. Toch weer een leuk aandenken. De tempel was klein maar wel heel mooi om te zien, veel kleur.

En meteen door naar de volgende, deze tempel wilde ik heel graag zien. Dit was een tempel met een lotusbloemenvijver er omheen. De Pura Taman Kemude Saraswati. Pura betekent tempel. Ik had meer van deze tempel verwacht maar was alsnog gaaf om te zien. We hebben er even heerlijk op een stoepje gezeten, wat hadden we het warm zeg...

Na dit begon dan de zoektocht naar de rijstvelden, daar moet je toch geweest zijn. Ik denk dat we wel 2 uur hebben rondgereden. Het was totaal niet erg dat het zolang duurde want we hebben super veel mooie dingen gezien. Ik heb in veel verschillende winkeltjes gevraagd waar het nou was, maar elke keer werden we weer ergens anders naar toe gestuurd… Schoot ook niet echt op. Op een gegeven moment moesten we stijl omhoog, scooter kon het bijna niet aan. De weg werd steeds smaller maar het was super leuk om te zien, ook een hele leuke slaap plek voor als mama en Karin hierheen komen. Goed onthouden! Maar goed, we reden wel door de rijstvelden, maar dit was niet de plek die ik bedoelde. Niet zoals je het op alle foto's en ansichtkaarten ziet. Uiteindelijk hebben we het dan toch echt gevonden! De prachtige rijstvelden die ik zo graag wilde zien. We hebben daar heerlijk wat gegeten met een super mooi uitzicht en Gamalan (schrijf je dat zo) muziek. Je kon ook tussen de rijstvelden door lopen, het was behoorlijk stijl, heb een heel klein beetje spierpijn.. Hoe hoger je kwam hoe mooier het uitzicht werd. Ik ga hier zeker nog een keer heen! Na de rijstvelden zijn we lekker naar huis gegaan, we waren door moe en hadden zin in een lekkere douche. Onderweg heeft er trouwens ook nog een vogel op mijn bovenlip gepoept, wat hebben we gelachen zeg..

Vandaag moest ik toch maar weer even werken. Het voelt echt als vakantie hier. Ben vandaag bezig geweest met Adobe Photoshop, hierin ga ik flyers maken. Het is behoorlijk ingewikkeld maar heel erg leuk om mee bezig te zijn. Morgen ga ik er weer eventjes verder mee!

Hebben jullie nog iets leuks mee gemaakt? Ik ben benieuwd!

Heel veel liefs vanuit het mooie Bali!

1. Yvon Jonkers:
    1 september 2015
    Wat een prachtige foto's. Mooi dat jij nu weet hoe we er moeten komen, scheelt straks weer zoeken.Klopt het dat er niet veel water in de poeltjes staat, of zie ik dat niet goed?
    Dat hutje met uitzicht is ook fantastische plek.
    Mensen bekijk alle foto's. het zijn er meer dan je denkt!!!
  2. Richard Jonkers:
    2 september 2015
    Hoi Dieke, wat weer een mooi verhaal. Zulke stages kan ik mijn leerlingen helaas niet aanbieden. Het is een gamelan. Niet mijn soort muziek.
  3. Mark:
    2 september 2015
    Hoi Dieke, Het ziet er allemaal erg leuk uit! Alhoewel het lang geleden is dat Joyce en ik daar geweest zijn komen de herinneringen weer terug.

Afgelopen zondag hebben wij een feestje gehad om Jeroen uit te zwaaien maar ook stiekem om alvast mijn verjaardag te vieren. (of was het nu toch andersom :-)) Het was erg gezellig en de achtertuin zat vol. (maar dat is natuurlijk al snel hahaha). Vanmorgen hebben wij Jeroen uitgezwaaid. Job kwam hem om half acht halen en om 07.50 uur gingen ze weg. Ben benieuwd, Hij maakt vast niet van die mooie verhalen zoals jij dat doet. Hopelijk belt en skyped hij wel een beetje.(snik)
    hartelijke groeten, Mark
  4. Marina:
    4 september 2015
    Nog even en je kan reisbegeleidster worden. Weet je nu hoe vogelpoep smaakt, aangezien het op je lip is beland? Iew!!

Afgelopen woensdag had het NHG een personeelsuitje. Helaas is je moeder niet mee geweest. Het programma van de G-I-N moest naar de opmaak :(.

Yvon, je moet maar even niet mee lezen ;), want het was erg leuk. We kregen in het bos bij Zeist les over eetbare planten (o.a. weegbree en hondsdraf), vuur maken en hutten bouwen. Verder een lekkere lunch en barbecue.

Vorige week hadden we ook een leuk uitje met evenementen. We gingen naar een relatie-event van Madurodam met plaatijs (ijs dat op een plaat wordt gemaakt, duurt even maar dan heb je ook iets lekkers) en andere lekkere hapjes, een silent disco en aromajockey.