Van alles en nog wat

13 september 2015 - Canggu, Indonesië

Goeiemorgen lieve allemaal,

Sorry dat ik al zo vroeg een berichtje plaats terwijl jullie nog allemaal lekker liggen te slapen. Hier is het al 13:28… Het wordt een lekkere relax zondag, we hebben net ontbeten.. haha, oeps.

Het is alweer een week geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven sorry. Het was best wel een drukke week dus had bijna geen tijd om iets te schrijven. Ook lag 2 dagen de wifi eruit, dan wordt het ook een beetje moeilijk. Ik ga proberen te herinneren wat ik deze week allemaal heb gedaan!

Vorige week zondag zijn we bij Jasper wezen kijken bij de Air Asia Run. Dat was een hardloopevenement in Kuta. Het was erg vroeg maar geweldig leuk om te kijken! Om 6:15 stonden we op het strand. We waren behoorlijk moe dus 8:30 lag ik weer in bed en heb ik gelukkig nog 2 uur lekker geslapen. Toen ik daar op het strand stond had ik wel spijt dat ik niet ook mee deed, was echt een geweldige ervaring geweest.. Ook al kan ik niet echt hardlopen, 2,5 km moet toch te doen zijn. Hopen dat er nog een keer zo iets komt, dan doe ik zeker weten mee!

Dinsdag avond gingen we met iedereen uit het huis naar Old Mans, dat is een cafeetje aan het strand, ongeveer 10 min rijden, als het goed gaat tenminste. De weg ernaartoe is heel erg smal. Hij is ook verhoogd, langs de kant liggen rijstvelden. Af en toe denk ik al met 2 auto's, oh als dat maar goed gaat. Nou dit keer was het dus fout gegaan. Er lag een gekantelde auto in de berm. Gelukkig konden we er op de heenweg nog wel langs. Op de terug weg ging dat iets moeilijker, er stonden allemaal 'hijskranen'. We moesten een behoorlijk stukje omrijden. We deden er wel 30 minuten over, haha. Gelukkig zijn we wel veilig thuisgekomen.

Woensdag hebben we de hele dag lekker bij Headquarters gelegen. Dat is een zwembad aan het strand bij Kuta. Hier was ik met Anouschka en Philip, dit is een nieuwe jongen in huis. Is wel een adresje waar we heen blijven gaan. Zo relaxed.

Vanaf donderdag moesten we even hard aan de bak. Gister hadden we namelijk het openingsfeest voor alle studenten van YPI, het bemiddelingsbureau. We hebben donderdag en vrijdag alle inkopen gedaan. Was nog best moeilijk om alles te vinden. We moesten slingers hebben, nergens te vinden. Uiteindelijk hebben we maar 2 grote lappen stof gekocht en hebben we zelf slingers gemaakt. Ook waren we van plan om stroopwafels te maken, maar ja, alle ingrediënten vinden was nog een behoorlijke zoektocht. Gelukkig kwamen we in de supermarkt nederlanders tegen die ook Indonesisch waren. Die hebben ons geholpen met bruine basterdsuiker zoeken enz. Daarna hebben we nog even met ze staan kletsen, ze komen uit Nieuwegein en ze kennen zelfs Kockengen, toch grappig hoe klein de wereld dan eigenlijk is. Uiteindelijk hadden we alle ingrediënten gevonden. Het maken was nog behoorlijk veel werk, 4 uur, maar ze zijn echt heerlijk geworden!

Gister was dan het feest. Om 10 uur waren we begonnen met versieren en om 16:00 waren we ongeveer klaar. Wat een klus was dat zeg, maar het is wel echt heel erg leuk geworden. De mannen hebben zelfs een bar gemaakt. Het was een geslaagd feest met iedereen. Alle studenten zijn super leuk. Heb nu al zin in alle tripjes die we met zijn allen gaan doen, kan niet wachten!

Owja helemaal vergeten. Woensdag avond was de stroom uitgevallen. Het was echt aarde donker, nog erger dan in Nederland. Anouschka had citronella kaarsjes, die hadden we beneden aangedaan. We hadden er een gezellige spelletjes avond van gemaakt. We hebben Qwixx en thirty seconds gespeeld. Was echt ouderwets gezellig!

Nog iets vergeten te vertellen, sorry! In een van mijn eerste berichtjes had ik een adres gezet waar mensen een kaartje heen konden sturen.. Maar hier thuis wordt helemaal geen post bezorgd… Sorry voor iedereen die al iets gestuurd heeft. Het moet naar een ander adres, dat is een huis waar ook studenten zitten en daar kan ik de post dan ophalen. Sorry dat het is fout gegaan, maar ik vind het nog steeds leuk om kaartjes te krijgen hoor! Dus niet denken dat het nu weer fout is en niets meer sturen, dit is echt het goede adres! Jalan Pulau Galang 62, Pemogan Bali 80119 Denpasar.

Ik heb zo goed als deze week beschreven, waarschijnlijk ben ik wel wat dingen vergeten maar ach, zo weten jullie het een beetje! Nu ga ik snel mijn boek pakken en lezen, want wat is het een geweldig boek zeg. Zeker een aanrader voor vrouwen/meiden. Voor jou van Jojo Moyes.

Doei doei allemaal, tot snel!