Uluwatu

17 augustus 2015 - Uluwatu, Indonesië

Wat heb ik weer 2 geweldige dagen gehad zeg.

Zaterdag ben ik met een groepje naar het strand geweest. Het was echt super warm maar wel heel erg lekker. Gelukkig niet verbrand! De jongens die mee waren hadden 3 bodyboards gehuurd. Super goedkoop en dan mag je er 2 uur gebruik van maken. Dat wilde ik natuurlijk ook even proberen! Voor de mensen die niet weten wat het is. Eigenlijk is het gewoon surfen maar dan op je buik. Klinkt makkelijk maar het was nog pittig moeilijk. Heb veel zout binnen gekregen.

Na het bodyboarden waren wij, Marrit, Rutt en ik behoorlijk moe. We hadden bedacht om lekker een massage te gaan nemen. Anouschka ging ook nog mee, die hadden we even thuis opgehaald. En wat was het heerlijk zeg! Als je ooit hierheen komt mag je een massage echt niet missen. Het is ook echt maar 5 euro.

's Avonds hebben we nog even iets met iedereen uit het huis gedronken bij Old Man's. Dat is een surf barretje vlakbij het huis. Wat wel heel apart is daar, dat als het 23:50 is gaan alle lichten al uit omdat ze gaan sluiten. Uit eindelijk is al het personeel ook echt weg en alle klanten blijven gewoon zitten. Blijf het apart vinden haha.

Gister zijn we met 5 man naar de Uluwatu tempel geweest. Was een heel gezellig clubje. Anouschka, Wout, Kay, Ronald en ik. We waren rond 10 uur vertrokken want het was nog een aardig stukje rijden. De weg er naar toe is gewoon snelweg, daar rij je dan met je scootertje. Als eerste reden we naar een strandje. Dat lag in een super mooie klif, het water was super blauw en heerlijke golven. Tussen de middag hebben we daar boven ook nog iets bij een restaurantje gegeten. Ik heb ook filmpjes met mijn go pro gemaakt. Die zet ik later op mijn blog.

Daarna zijn we naar de tempel gereden. Wat was dat mooi zeg. Ik kan niet uitleggen hoe het er uit zag. Het was behoorlijk groot en je kon overal heen lopen. Op de foto's kunnen jullie het een beetje zien. Er waren ook aapjes. Die waren behoorlijk brutaal, ik was ook best bang voor ze haha. Anouschka had leuke franjes aan haar tasje, nou die zijn nu mooi afgepakt door een vervelende kleine aap.

Na de tempel zijn we weer naar een strandje gereden. Wout was daar in zijn stage tijd hier ook al een keer geweest. Het was behoorlijk veranderd zei hij. Maar ook dat was heel erg leuk. Er lagen behoorlijk wat mensen maar nog niet vervelend. Het water was best rustig dus je kon lekker dobberen.

Om half 6 ongeveer zijn we naar Seminyak gereden om daar de zonsondergang te zien. Jammer genoeg was het een beetje bewolkt geworden maar alsnog super leuk om naar te kijken. We hebben heerlijk in de gekleurde zitzakjes iets gegeten en te drinken. Op een gegeven moment kwam er leukere muziek dan eerst. En tja, toen hadden we zin om uit te gaan. We zijn naar huis gereden, hebben ons omgekleed en zijn naar Kuta gereden. Het was super gezellig.

Wat een dag, je maakt zoveel mee hier. Ik probeer alles voor jullie bij te houden.

Laten jullie af en toe ook iets vanuit Nederland horen? Dat vind ik echt leuk! Ik begin namelijk wel een klein beetje heimwee te krijgen. Hopen dat het snel over is..

Doeidoei lieve mensen!

1. Mariette:
    17 augustus 2015
    Hi dieke het klinkt superleuk allemaal. Vooral geen heimwee hebben...het is vandaag hier regenachtig en somber. Blijf doorgaan met die leuke verhalen echt leuk om te lezen x
  2. Margreeth van Ingen:
    Lieve Dieke,
    Wat beleef je toch veel! Geweldig.
    Dit zijn allemaal dingen die je hier nooit zou meemaken. De kans van je leven. Hier is het nu snert weer, ik kom net uit m'n bed rollen. Fleurtje komt straks weer!
    Een beetje heimwee is niet erg, gaat weer over ! We houden contact! Liefs.
  3. Yvon Jonkers:
    17 augustus 2015
    He schat, heerlijk om al je mooie verhalen te lezen. Wat maak je veel mee, past bijna niet in de korte tijd die je er bent haha.
    De foto's zijn prachtig. De tempel op Uluwatu wil ik ook graag heen, daar wordt ook gedanst met de heuvels en de sunset op de achtergrond hoorde ik vandaag. Geweldig zei Ans.
    Straks je eigen kamer (opnieuw) inrichten. Ik begreep uit de verhalen van Anouschka dat jullie allebei gaan verkassen. Lekker om dan een eigen plekje te hebben. Met Anous wel vlak in de buurt ;-) Dikke kus xx
  4. Marina:
    19 augustus 2015
    Bodyboarden, massage, zwemmen, zonsondergang....Wat een leven! Wel sneu dat de franjes van Anouschka afgepakt zijn. Neem het de aap maar niet al te kwalijk. Ik denk dat ie gewoon een leuk tasje wilde maken ;). Is helemaal hip nu tassen met franjes.
  5. Frans Mineur:
    21 augustus 2015
    Hi Diek!
    Wat leuk om een beetje mee te lezen met je ervaringen aan de andere kant van de wereld..! Wij zijn net terug uit Cagnano, zijn nu weer (ook weer fijn) thuis.
    Zondag heb ik een soort festivalletje met mijn bigband, Jet gaat zingen, dan the Jazz Beatlezz (mijn bandje) en dan de bigband met BBQ. Alle broers en zussen komen, en Yvon ook, gezellig! Geniet ervan daar, liefs xx